در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس «مرحومه معصومه خانم مصلحی عراقی» که دختر مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی اراکی(ره) همسر حضرت آیت‌الله الهی بود، در سن 75 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری دیابت درگذشت.

درباره دختر آیت‌الله العظمی محمدعلی اراکی داستان بسیار جالبی مطرح شده است که پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آن مرحومه نقل کرده است:

عده ای از شاگردان حضرت آیت‌الله العظمی آقای اراکی از معظم له خواستند که داستان تشرف دخترشان را خدمت امام عصر ارواحنا فداه بیان کنند . فرمودند: این دخترم به احکام شرعی و دستورات مذهبی کاملا وارد بوده و نسبت به اعمال شرعی پایبند می باشد. بنده از دوران کودکی تا به حال مواظب حال او بودم، تا اینکه چندی پیش می خواست عازم مکه شود ولی شوهرش نمی توانست همراه او برود و پسرش هم راضی نشد که همراه او به مکه مشرف شود.

سرانجام بنا بر این شد که به همراه آیت الله آقای حاج آقا موسی زنجانی و خانواده ایشان به حج مشرف شود.

موقع خداحافظی او از تنهایی اظهار نگرانی می کرد و می گفت: با این وضع چگونه اعمال حج را به جا آورم؟

من به او یاد دادم که این ذکر یا «حفیظ یا علیم» را زیاد بگوی. ایشان خداحافظی کرده و به حج رفت.

روزی که از سفر حج بازگشت خاطره ای برای من نقل کرد که موقع طواف خانه خدا من معطل ماندم، دیدم که با این ازدحام و جمعیت نمی توانم طواف کنم لذا در کناری به انتظار ایستادم . ناگهان صدایی شنیدم که می گفت :ایشان امام زمان است متصل شو به امام زمان خود و پشت سر او طواف کن ! دیدم آقایی در میان جمعیت جلو است و دور او حلقه ای زده شده که هیچ کس وارد آن حلقه نمی توانست بشود. من وارد آن حلقه شدم دستم را به عبای ایشان گرفتم و مکرر می گفتم قربان شما بروم و هفت بار دور خانه خدا را بدون هیچ ناراحتی طواف کردم.

آقای اراکی فرمودند که :من از دخترم پرسیدم در مرتبه بعد چگونه طواف کرد؟ گفت: به دنبال آقا، طواف کردم.

در پایان آقای اراکی فرمودند که من به صدق و راستی این دختر قطع و یقین دارم و او این داستان را برای کسی حتی آقای حاج آقا موسی زنجانی هم نگفته بود.

مراسم تشییع آن مرحومه امروز ساعت 9:30 صبح چهارشنبه 4 بهمن 1391 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

  • عامو مرتضی


(تصاویر) پیکر یکی از 175غواص عملیات کربلای 4 .jpg


17511.jpg


 طالبی کارگردان فیلم «قلاده های طلا» که در حال حاضر مشغول ساخت فیلم «یتیم خانه ایران» است؛ یادداشت متفاوتی درباره 270 شهید تازه تفحص شده منتشر کرده است....

 سلام داش مشتی های سپاه روح الله قدم به چشم.
 نیامده بودید در این دوره که برای غسل تان باید از شمر زمان آب بگیریم ، البته می گویند شمر امان نامه داده و آدم مودب و هوشمندی است.

 فکر کردید ماجرای صفین است وشمشیر بر گلوی مولایمان گذاشتند که باید مذاکره کنید. فقط رای دادیم که زندگی بچرخد عزت و شرف ملت هم بچرخد اما ظاهرا در ترجمان (چرخیدن = پیچاندن ) معنی شده است .

شاید نگران شدید که عمروعاص می خواهد کلک بزند.

نکند نگران شدید جام زهر دیگری در کار است.

چرا امدید ؟؟؟ الان چه موقع آمدن بود آخر؟

 مشتی ها آمدید به رخ بکشید که ما لب تشنه ،دست بسته ،شکنجه شده ،در گودال زنده به گور شدیم و به مولایمان پشت نکردیم؟؟
شهدا با شما عهد می بندیم اگر بند بند استخوانهایمان را جلوی فرزندانمان جدا کنند ،اگر در آتش کینه اسرائیل بسوزیم ،اگر تکه تکه گوشتهای تنمان زیر دندان لیبرالیسم و فرزندان نا مشروعشان، تکفیری ها و منافقین جویده شود دست از یاری رهبرمان برنخواهیم داشت. " یا علی "

  • عامو مرتضی

پیشنهاد استاد پناهیان به جوانان اهل خوشگذرانی:با مطالعه این کتاب نگاه و رفتارتان عوض می شود.


  • عامو مرتضی